dingo´s spinnen, kangaroes en elektrische fietsen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Hester langlere - WaarBenJij.nu dingo´s spinnen, kangaroes en elektrische fietsen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Hester langlere - WaarBenJij.nu

dingo´s spinnen, kangaroes en elektrische fietsen

Door: hesterlanglere

Blijf op de hoogte en volg Hester

11 December 2010 | Australië, Sydney

okeokeoke waar was ik gebleven.. heb nog zoveel in te halen.. ben al bijna thuis en me verhalen blijven maar steken in Australie! (A) ach het is hoe jullie mij gewend zijn denk k dan maar! maar hier komtie.....
Het vervolg!

Fraser Island

Fraser Island is een eiland naast Australie en beroemd om de mooie natuur. De tour die wij deden was met een groep van 30 in 4 jeeps over het eiland. Het eiland heeft geen geasfalteerde wegen en maar een handjevol vaste bewoners. We hadden 1 gids en in de nachten verbleven we een in een kamp waar we kampeerden in tenten. Eigenlijk camperen in de wildernis tussen de slangen, spinnen en dingo's.
Het moment dat we aankwamen op het eiland was het nog altijd aan het regenen. Onze eerste stop was echter alleen maar beter met de regen denk ik. Het was een hele korte boswandeling, maar het was niet echt bos, meer regenwoud. Caz en ik waren voor de groep uitgelopen en daar in de jungle met mijn ogen dicht. Het geluid van de tikkende regen op de bladeren, het geluid van de bomen. Het beekje naast het pad waar we op stonden. Ik had het gevoel dat ik naar zown rustgevende cd aan het luisteren was. Met oerwoudgeluiden in de regen! Hierna zette we onze weg voort richting een meer. Na een trip in de auto van een half uur en een 40 minuten lopen kwamen we bij gigantische zandduinen. Net een woestijn alleen dan met in de achtergrond bomen.. Vreemde gewaarwording nadat we hiervoor door het regenwoud hadden gelopen. Na 5 minuten door het zand struinen konden we het meer al zien waar we naar op weg waren. Onderaan een grote duin waar onze gids al over had gezegt dat we niet af mochten rennen ivm te veel gebroken botten in het verleden, lag een theekleurig meer. In het meer waren al meerdere mensen aan het zwemmen van andere tourgroepen die hier eerder waren aangekomen. Nadat Ferdy zich van de duin af had laten rollen zo het meer in, strompelde ook de rest van de groep de heuvel af. dichterbij het meer kon je de vissen zien zwemmen in het water. Sommige van het een halve meter lang die gewoon langs je voeten zwommen. Het water was heerlijk warm en het duurde dan ook niet lang voor de helft van de groep in het water lag. De andere helft van de groep waaronder ik stond met de voeten in het water. Met in gedachte het moment van uit het water komen en dan in de regen moeten rondlopen en niet meer droog kunnen worden, was het idee van zwemmen al snel een stuk minder aantrekkelijk voor mij. Na een uur pootjebaden, zwemmen en voor sommige vissen vangen (gelukkig zonder succes want de vissen hadden stekels dus denk niet dat de jongens blij waren geweest als ze echt zown vis in hun handen hadden gehad! ) werden we verzocht terug te gaan naar de auto om onze weg richting het kamp te vervolgen. Na een half uurtje rijden waren we in het kamp. Hier kreeg de groep uit onze auto al snel het goede nieuws dat er geen tent voor ons was. Of wij het een idee vonden om in een houten gebouwtje te slapen. Nadat ik het gebouw rond had gekeken had ik al snel besloten dat ik er niet echt naar uit keek daarin te slapen. Het gebouw was niet geheel afgesloten dus de muggen en spinnen konden gewoon naar binnen lopen. Er zaten dan ook een heleboel spinnen in het huisje.. Verder vonden we het eigenlijk ook gewoon heel ongezellig om als enige hier te slapen terwijl de rest van de groep gezellig in de tenten lag. Wij hadden overdag al de pech dat we bij de gids in de auto zaten,, nu hadden we in het kamp alweer pech! Ik had al snel besloten dat ik het niet vond kunnen, wij hadden ook betaald voor de trip dus dan konden we ook een plek in een tent verwachten. Ik ben op onze gids afgestapt met de vraag of er niet een ander klein tentje beschikbaar was. (je kon een klein tentje huren voor een kleine extra bijdrage voor mensen die iets meer privacy wilden) De gids keek mij verbaast en geirriteerd aan. Nee dan moet je betalen. Waarop ik al snel had duidelijk gemaakt dat wij er gewoon op gerekend hadden dat we een tent zouden hebben dat dat geen slechte verwachting was van ons. Halverwege kwam er een gids van een andere groep bij staan en die zei al gelijk. Ja natuurlijk kunnen jullie in een ander tentje liggen. Er zijn zat lege tenten, kies er maar 1 uit! Nadat we ons in een tent hadden geinstalleerd, konden we ons druk gaan maken om het eten. De rest van onze groep was allang begonnen met het eten, en hebben ons maar ergens tussen geworsteld. Uiteindelijk hebben 3 mexicaanse jongens onze kipsnitsels gebakken op de bbq terwijl wij ons zijn gaan omkleden ;)
Na het eten begon het avondprogramma. Dit hield in, heel veel drinken! Er werd 1 van de autos in het kamp gereden, muziek aan het feesten. Ik heb op fraser island 4 verschillende drinkspelletjes geleerd. Erg gezellig dat zeker! Caz en ik hadden geen alcohol kunnen kopen van tevoren. Kregen van de gids een beetje overgebleven goon van de vorige groep. en moet zeggen dat was ook wel genoeg! Gewoon gezellig, Caz en ik zo ongeveer als enige niet dronken. zijn we terug gegaan naar onze tent om te gaan slapen.
Die nacht heb ik de hele nacht wakker gelegen. De dingo's cirkelden al rond het kamp het moment dat wij naar bed gingen. en toen we in bed lagen kon ik ze naast de tent horen ademen. halverwege de nacht in paniek Caz wakker gemaakt die zei: maak je niet druk,, die doen ons niks, we liggen in een tent! Daarna maar besloten dat ze gelijk had. Het moment dat ik klaar was met me zorgen maken om de dingo's begon het weer keihard te regenen. En zo onstond de volgende reden voor mij om wakker te liggen. De tent was zo slecht opgezet dat het buitenzeil tegen het binnenzeil werd aangeblazen. Ja, dan wil het wel naar binnen lekken als het hard regent buiten. starend naar het tentzeil boven me heb ik zo de hele nacht wakker gelegen. Om 6 uur in de morgen hoorde ik buiten een harde klap. Met het idee dat de eerste mensen al weer wakker waren ben ik toen uiteindelijk in slaap gevallen.
De volgende ochtend kreeg ik te horen wat de klap was geweeest die ik had gehoord die ochtend. De dingo's hadden 1 koelbox met eten te pakken gekregen en opengebroken. Ja je raad het al dat was onze koelbox. Ons eten was weg!
Die dag wederom de auto in en rondgereden. een aantal foto stops, wandelingen en heel veel mooie natuur. Nog altijd regen aan 1 stuk door. savonds weer de beruchtte drankspellen.
die nacht zo uitgeput dat ik gelijk in slaap ben gevallen en aan 1 stuk door geslapen heb. en de volgende ochtend wakker werd van de brandende zon die op de tent scheen. ZON!!!! Deze dag naar Mckenzie lake gegaan. Hadden daar echter maar een half uurtje. Mooi strand, super helder water en zon, teleurgesteld dat we weer moesten gaan zijn we met de jeeps teruggereden naar de ferry, terug naar het vaste land, de bewoonde wereld.
Die avond hebben we met een kleine groep nog even nagefeest in Hervey bay. Een aantal flessen wijn gehaald en in een parkje vlak bij het hostel hebben we met een groep van 10 nog even gezellig wat gedronken en muziek geluisterd. Die avond lichtelijk bezopen naar mijn bed gegaan. Hoorde later dat Caz nog een uur samen met ferdy heeft gezocht naar mij, terwijl ik al lang in mijn bed lag te slapen. De volgende ochtend werd ik natuurlijk wakker met een kater. (de goede reden waarom ik dus nooit zoveel drink! ) Zwaar misselijk en super oververhit, zijn we naar het strand gegaan. Ben daar op me handdoek neergeploft in het zonnetje tot ik me weer iets beter voelde. Hebben nog even gezwommen, maar ivm kwallen eigenlijk een beetje te gevaarlijk en hadden het strand dus al snel gezien! Einde van de middag moesten we onze bus hebben naar Agnes water. en zijn dus niet al te laat terug naar het hostel gegaan om ons op te maken voor onze volgende bustrip.


Agnes Water 1770
In Agnes water aangekomen zijn we eerst in gaan checken in het hostel. Daar geprobeert onze email te checken, proberen... Na een uur kwamen ik Caz en de 2 Canadese meisjes die we van Fraser Island kenden alle4 zwaar gefrustreerd terug op de kamer. Het internet was verschrikkelijk, had je eindelijk hotmail geopend, sloeg de verbinding eruit en kon je weer opnieuw beginnen. Ik ben die avond lekker vroeg mijn bed in gekropen. Caz is samen met 1 van de canadeze meisjes naar een beachparty gegaan.

De volgende ochtend hadden we een surfles. Voor 17 dollar kregen we 3 uur les. Na mijn vorige mislukte poging moet ik toegeven dat ik wel btje bang was voor mijn knieen en enkels, maar de surfleraar zei dat we niet in indiep water zoude surfen. Aangekomen bij het strand bleek dat toch niet helemaal waar te zijn. Dus ik had al snel besloten dieper het water in te gaan zodat ik in het diepere water van het board af kon springen. Zelfs met dze taktiek heb ik echter nog niet op het surfboard gestaan. Voordeel van deze les was wel dat het meer ging om het peddelen, timing en de goede golven kiezen. Meer eigen vrijheid. En gek genoeg ging dat me wel heel erg goed af. Ik had elke keer de beste golven en gigantisch veel snelheid. Maar staan durfte ik toch niet. (gedeeltelijk omdat mijn bikinitopje zo ongeveer op mijn knieen hing en we dit keer geen wetsuit aanhadden) maar erg naar mijn zin gehad en erg veel geleerd! Toen we terugliepen met onze surfboards raakten caz en ik aan de praat met 2 ierse jongens Barry en John. Wij wilden misschien een motorbike tocht doen die middag. Maar de jongens vertelden ons dat het met de regen (het was al hele tijd aan het regenen.) niet doorging. dus besloten we dan maar eerst rustig wat te gaan eten, want surfen maakt je hongerig! Hadden na het eten besloten dan maar fietsen te gaan huren. Dus snel terug naar het hostel om te douchen, waarna we met de jongens afgesproken hadden bij de fietsverhuurzaak. Na even overleggen besloten elektrische fietsen te huren om naar het uitkijkpunt te kunnen fietsen. Hadden al snel door dat hoe duf het ook mocht klinken,, wij super veel lol gingen hebben met de fietsen. Elke keer als je trapte sloeg de motor aan. We voelden ons net kleine kinderen die op een fietsje zitten en motor geluiden maken.. Daar zaten we met ze 4en.. bROEM BROEEEEM BROEEEEM en zo gingen we de heuvel op. Door de regen, met de ierse jongens erg gezellig! Na een uurtje begonnen we ons af te vragen of we ondertussen niet al bij het uitkijkpunt moesten zijn. En de jongens besloten dat we er al moesten zijn en dat we daar rechtsaf moesten lopen en dat we dan vanzelf bij het uitkijkpunt zouden komen. We hebben een half uur door het natte gras gelopen.. Werden opgeschrikt door wilde kangaroes, maar kwamen helemaal nergens. Geen uitkijkpunt! uiteindelijk moesten de jongens wel toegeven dat ze het fout hadden en hebben we ons omgedraaid. Verdiept in onze goede gesprekken liepen we terug. Gefocust op onze voeten in het natte gras en de ongelijke ondergrond waar we op liepen, schrok ik me kapot toen we op de terugweg bijna tegen een groep wilde kangaroes opbotsten! Ik was de eerste die ze zag. En ze zaten zon 20 meter voor ons op de weg ons nieuwsgierig aan te staren. Nou moet ik zeggen dat het best indrukwekkend is en dat ze een stuk groter zijn dan ik dacht! Nadat ik de andere gewaarschuwd had en we stil bleven staan, kalmeerden de kangaroes en hadden wij alle tijd voor een fotomomentje. steeds een beetje dichterbij tot ze in het bos verdwenen. Wij moesten ons ondertussen terug haasten om onze fietsen weer op tijd in te leveren. Op de terugweg sloeg de ketting van john van zijn fiets af. En hij kon dus niet meer fietsen. We waren echter al bijna terug en wilden niet de moeite nemen om de ketting er weer om te leggen. Dus heb hem de laatste 5 minuten terug meegetrokken aan zijn hand. Wat Caz en Barry er nogal komisch uit vonden zien. Leek net of we hand in hand aan het fietsen waren.. maar uiteindelijk waren we terug. Te laat en zonder fotos van het uitkijkpunt. Maar wat hebben we een gezellige tijd gehad op die fietsen! Nadat we onze fietsen ingeleverd hadden trakteerden de jongens ons op koffie. Toen we in het cafetje zaten werd ik opeens opgeschrikt door een opgewekte kreet en 2 armen om me heen! Zwaar verbaast over het feit dat iemand me helemaal hier in Australie scheen te kennen keek ik om en daar waren Fabian en Theresa. Het duitse koppel van Fraser island. Hebben met ze allen nog wat gedronken tot we tot de schokkende ontdekking kwamen dat onze bus al binnen een half uur naar de volgende bestemming zou vertrekken. Als een gek teruggerend naar ons hostel om onze tassen te halen. Snel afscheid genomen van de Ierse jongens en op naar de bus.
in de bus aangekomen, hadden Caz en ik al snel besloten dat dit 1 van onze beste dagen was tot nu toe! heerlijk spontaan ontspannen en simpel maar zoo gezeellig!




zo dat was weer even een korte update.. niet helemaal up to date maar toch! overmorgen begin ik alweer aan mijn trip naar huis.. gek idee!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hester

Actief sinds 17 Aug. 2010
Verslag gelezen: 543
Totaal aantal bezoekers 25133

Voorgaande reizen:

08 Januari 2013 - 07 Februari 2013

India

13 September 2010 - 14 December 2010

Backpacken met Activity International

Landen bezocht: