Brisbane, Noosa, Hervey Bay - Reisverslag uit Sydney, Australië van Hester langlere - WaarBenJij.nu Brisbane, Noosa, Hervey Bay - Reisverslag uit Sydney, Australië van Hester langlere - WaarBenJij.nu

Brisbane, Noosa, Hervey Bay

Door: hesterlanglere

Blijf op de hoogte en volg Hester

04 December 2010 | Australië, Sydney

Brisbane
Toen we na wederom een lange rit in de bus aankwamen in Brisbane en onze tassen uit het ruim hadden gevist, konden we op zoek naar een bed. Zijn langs toerist information gelopen die ons een hostel op loopafstand aanraadde. tinbillies backpackers.
Naar de overkant van de straat gestrompeld en ingecheckt. Een 10 bed dorm, met onze tassen naar boven naar onze kamer. De lucht die ons tegemoed kwam zodra we de deur open deden was niet te harden. In de kamer lagen vieze sokken, etenswaren, afval. Geen enkel raam kon open. De badkamer wilde ik niet eens inlopen uit angst voor het gruweltafareel dat zich daar moest schuilhouden. Caz had het al snel gezien en is naar beneden gelopen. 5 minuten later instaleerden we ons in een andere iets schonere kamer. Nadat we onze tassen op ons bed hadden achtergelaten besloten we maar even iets simpels te eten te maken. Terwijl Caz cuttelery ging halen bij de receptie ben ik vast begonnen met het toasten van het brood. Terwijl ik geconcentreerd naar mijn brood in het kapotte broodrooster zat te kijken zie ik in mijn ooghoek een kakkerlak over het snoer van het broodrooster lopen. Nou moet ik zeggen dat kakkerlakken me nou niet echt veel doen.. maar het idee dat het richting het brood liep en tussen de rest van het voedsel is toch echt net iets te ver. Op dat moment kwam Caz de keuken binnen. Zag mij bij het broodrooster staan en merkte op dat het sneller zou werken als ik een broodrooster zou gebruiken die wel werkt, wijzend op de andere hoek van de keuken. Opgelucht snel het brood uit het broodrooster gehaald en getoast uit de buurt van de kakkerlak. Na ons luxe ontbijt besloten de stad in te gaan. Terwijl we onze volgende bustrip regelden bij de receptie van het hostel, ook gelijk gevraagt wat goed was om te bezoeken in de stad. Uiteindelijk kregen we een kaart mee met een uitgestippelde route door de stad. De jongen van de receptie liep 5 minuten met ons mee om ons de juiste richting op te sturen.. Opgelucht om weg te zijn uit het hostel, blij verrast van de super vriendelijke jongen van de receptie begonnen wij onze tocht door brisbane.
We hebben uiteindelijk de hele dag door de stad gewandelt, de bus gepakt, de watertaxi gepakt.. hebben redelijk veel van de stad gezien thanks to de jongen van de receptie. Iedereen was super behulpzaam en hebben super leuke dag gehad!
Die avond waren we kapot van de lange wandeling en zijn vroeg naar bed gegaan. moesten de volgende morgen vroeg ook weer de bus hebben naar Noosa. Die nacht heb ik heerlijk geslapen. En naar wat ik later hoorde schijnbaar ook erg vast geslapen! Caz werd die nacht opgeschrikt toen een andere jongen van de kamer thuiskwam van een avondje stappen. Behoorlijk bezopen was hij niet echt stil en maakte dus de hele kamer wakker.. (op mij na) Niet veel later hoorde Caz gerommel en een harde klap. De jongen was bezopen als hij was uit zijn bed gevallen.. Uit het bovenste stapelbed! Natuurlijk mis ik dit soort dingen weer! Volgende ochtend lag hij naakt in zijn bed. Zijn boxer vonden we in de badkamer in de wastafel... hostel leven heeft soms zijn grappige kanten! ;)

noosa
Na een paar uur in de bus kwamen we aan in Noosa. Ik stap de bus uit.. pak mijn grote tas onderuit de bus,, gaat mijn telefoon! Janna.. Natuurlijk neem je een telefoongesprek uit nederland gewoon aan zelfs op de meest onmogelijke momenten zoals dit. Met je grote tas midden in de brandende ochtendzon met Caz die op me stond te wachten. Na 15 minuten was Caz al even naar de wc geweest en had ze bij toerist information al wat informatie over de backpackers in Noosa gevonden. Tijd om toch echt op te hangen! Van de informatie die de vrouw bij Toerist Information ons had gegeven werden we niet veel wijzer. Dus gingen nog maar keertje bij haar langs om te kijken of ze misschien toch iets duidelijker kon zijn. Na behoorlijk was gesnauw hadden we maar besloten dat ze ons niet echt graag wou helpen en dat we het maar gewoon erop moesten wagen. yha backpackers noosa. Letterlijk naast het busstation, stijle heuvel op, trap op. en buiten adem eindelijk de tassen van onze rug. Wij daar ingecheckt, maar om het ons extra makkelijk te maken konden we natuurlijk pas om 1 uur onze kamer in. Het was 9 uur in de ochtend,, dus moesten ons dan maar eerst vermaken. Hebben ons buiten omgekleed in onze bikini.. Heel gehannes met jurkje wat ik aanhad natuurlijk.. handdoek mee en op naar het strand! Het strand op noosa was net een vakantiebestemming. Het zandstrand met daarnaast een soort van boulevard met eettentjes en een heleboel hotels. Hebben heerlijk de ochtend op het strand doorgebracht. Om 2 uur teruggekeerd naar het hostel. Onderweg super veel mensen in nette jurkjes en in pak.. Er was een paardenren evenement gaande. Waar grote feesten voor georganiseerd werden door heel het land. Terug bij het hostel, was er net een grote race bezig en dus niemand bij de receptie. Wij ons maar bij de rest van de mensen gevoegt en naar deze spannende race gekeken. Ik moet zeggen vond het eigenlijk best leuk om te zien! Waarna we eindelijk in konden checken in onze kamer. Hadden ondertussen besloten dat we die middag maar even boodschappen moesten doen.. Later hadden we dat misschien beter in een ander stadje kunnen doen aangezien het een half uur lopen was een super steile heuvel op en af. Heenweg was niet zo erg. Terugweg met onze tassen, met daarin natuurlijk meer dan noodzakelijk, loodzwaar! hierna nog even de noodzakelijke was gedaan.
Hierna zijn we nog heel even naar het strand gelopen. In de laatste zonnestraaltjes met onze voetjes in het zand met het opkomende water. Als gehypnotiseerd naar het water zitten staren tot we opgeschrikt werden van het water dat onze voeten had bereikt. Toen de zon helemaal verdwenen was begon het koud te worden en zijn we terug gegaan naar ons hostel.
Die avond super vroeg ons bed in gedoken. Wilden eigenlijk uitgaan want schenen goede feesten te zijn ivm de race, maar in de loop van de avond leek ons bed toch steeds aantrekkelijker.
De volgende ochtend konden wij lekker vroeg ons bed uit. Natuurlijk was dit niet geheel vrijwillig,, maar om 6 uur werden we wakker want het gebouw waar we in verbleven was van hout en zodra er iemand over de vlonders buiten de kamer liep, dreunde dat zo door dat je zo onderhand je bed uit getrilt werd. En we moesten natuurlijk om 10 uur weer uitchecken. Onze spulletjes bij elkaar gezocht.. Tassen in storage, wandelschoenen aan en weer op weg. Hadden gehoord dat er een mooie wandeling was langs de kust met grote kans om koala's te zien. Het kostte ons ruim een uur op de heenweg. En dat terwijl ze ons vertelden dat het ons half uurtje zou kosten. Was wel te verklaren aangezien wij constand omhoog tuurden op zoek naar koala's! Kwamen er later achter dat er dit jaar nog geen koala's gezien waren,, dus was niet zo gek dat wij ze ook niet tegen waren gekomen. Wel erg jammer! Kwamen onderweg wel een school dolfijnen tegen. schildpadden en een heleboel surfers! Die middag zijn we nog even naar het strand gegaan om lekker af te koelen voor we onze tassen uit storage haalden en ons opmaakten voor de volgende bustrip.
Laat in de avond kwamen we aan in Hervey Bay.
We kwamen hier omdat we een trip hadden geboekt naar Fraser Island. Toen we daar aankwamen kregen we te horen dat we hadden moeten bellen dat we zo laat aan zouden komen. De rest van onze groep van de trip had al boodschappen gedaan dus wij moesten ons haasten voor de winkels zouden sluiten om even inkopen voor onszelf te doen. We hadden geen idee wat we moesten halen en hebben na 10 minuten rondstruinen in de winkel maar gewoon wat dingetjes gekocht. Zodra we terugkwamen van de boodschappen, konden we inchecken in onze kamer. hier waren al mensen die ook met ons op de tour zouden gaan. (teresa en rick een koppel uit duitsland, thom uit GB en ferdy uit duitsland.) Na kennismaking en korte informatie over de trip die we gingen maken wezen ze ons erop dat we zeker iets van alcohol moesten hebben. Dus wij maar weer naar buiten op zoek naar een bottle shop, maar die waren natuurlijk allemaal al gesloten zo laat op de avond. Dan maar geen alcohol! Terug in het hostel onze tassen voor de trip klaargemaakt en vroeg naar bed. Volgende morgen om 6 uur opstaan en naar de briefing voor de trip! Na een video van een half uur over veilig rijden op zand en moeilijk begaanbare wegen, (ik heb er alleen maar heel erg hard om kunnen lachen. Erg logisch allemaal maar ach... ) konden we al onze spullen in de auto's laden en waren we klaar om te vertrekken. Wij zaten in de jeep met de gids, 3 zweedse meisjes, en een jongen uit finland. natuurlijk was het ondertussen gaan regenen en de regen hield de volgende 2 dagen aan.