Byron Bay,, vakantiegevoel!!! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Hester langlere - WaarBenJij.nu Byron Bay,, vakantiegevoel!!! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Hester langlere - WaarBenJij.nu

Byron Bay,, vakantiegevoel!!!

Door: hesterlanglere

Blijf op de hoogte en volg Hester

19 November 2010 | Australië, Byron Bay

In Byron bay stond Caz me al op te wachten bij het busstation. Het zonnetje scheen en het was gelijk rond de 27 graden buiten. De shutle naar het hostel gepakt en daar ingecheckt. De kamer was redelijk groot en er stonden 4 stapelbedden in. Aan de achterkant stond een tafel waarvan de stoelen ontbraken. In de hoek was een klein aanrechtje met een gootsteen. Aan de zijkant van de kamer zat een deur met een eigen klein badkamertje. En achter in onze kamer was een glazen deur en daarachter ons eigen tuinsetje.. Een tafel met 8 stoelen,, waaronder de 4 ontbrekende van binnen. Toen ik daar zo naar binnen liep overviel me echt een vakantiegevoel. De temperatuur, het zonnetje.. en de inrichting van de kamer deed me gelijk denken aan al de vakantieappartementjes die ik eerder heb gezien. Veel tijd om hiervan te genieten had ik echter niet. Had met Caz besloten snel om te kleden in onze bikinis en dan ons naar het strand te begeven. Wij wilden via het grote strand naar het kleine strandje daarachter lopen. Over de rotsen geklauterd, door het water, kwamen we daar aan. Natuurlijk was het daar nog drukker dan op het grote strand. maar er zijn natuurlijk nog wel meer strandjes in byron bay bedachten wij ons. Dus zijn wij op zoek gegaan naar een bord met informatie. Daar vonden we nog 1 strandje dat niet te ver weg was. Op het bord de route uitgestippeld. Liepen nog 2 keer verkeerd... (beloofd wat voor de rest van de trip! ) maar kwamen uiteindelijk na een zware wandeling over de heuvel aan bij het strandje waar we naar aan het zoeken waren. Hier waren vooral veel surfers en de rest van het strand was erg rustig. Uitgeput en bezweet van de klim over de heuvel zijn we op onze handdoekjes neergeploft. 2 x bijna in slaap gevallen zo ontspannen en natuurlijk moe van de lange busreis. Na een klein uurtje besloot Caz op zoek te gaan naar de wc en ik me nog maar een keertje om te draaien in de zon. toen ik weer lekker aan het wegdoezelen was werd ik opgeschrikt van een aantal opgewekte stemmen. toen ik me oprichtte zag ik mensen wijzen naar het water en na goed turen kon ik in de verte zien waar ze naar wezen. Walvissen! Hoorde later dat het walvissen trek was. De moeders trekken met hun jongen lans de kust deze tijd van het jaar. De walvissen kwamen steeds dichterbij tot ze een stukje voor het strand rondjes bleven zwemmen rond een kayak die daar in het water lag. Caz was ondertussen terug gekomen van de wc en hebben samen nog even zitten kijken en bespreken hoe cool het wel niet zou zijn in die kayak te zitten! uiteindelijk besloten terug te gaan naar het hostel. Hiervoor moesten we terug de heuvel over. op de top van de heuvel was een uitkijkpunt. toen we hier even stonden uit te hijgen en een aantal fotos aan het maken waren van de prachtige omgeving ontdekte ik in de verte opeens een groep dolfijnen. Na een behoorlijk aantal mislukte fotos hebben we dat maar opgegeven en zijn we verder gegaan met onze lange wandeling terug naar het hostel. Terug bij het hostel zijn we allereerst een surfles gaan boeken voor de volgende dag. 60 dollar voor 2,5 uur.. best goede deal dachten wij! daarna terug naar onze kamer om even te douchen en ons op te frissen voor het avondeten. caz ging eerst dus ik besloot maar even lekker op ons tuinsetje neer te ploffen. Er zat al een jongen, lekker in het zonnetje zijn bier te drinken. Hij stelde zich voor als Ash. Ik kreeg een biertje aangeboden en heb zo lekker in het zonnetje gezeten tot Caz klaar was met douchen.
Na de douche was de rest van de kamer ook allemaal in de tuin komen zitten. Caz was de avond ervoor al uitgeweest met een groot deel van de groep. Daar gezellig zitten praten tot het tijd was voor ons avondeten. tijdens het avondeten in de bar bij het hostel. (zat bij de prijs van verblijf in!) werden we geronseld voor een spel even later die avond. Ze hadden nog 1 iemand nodig voor een geheugenspelletje. Ik had al snel besloten dat ik na 30 uur wakker zijn niet echt in staat zou zijn veel te onthouden dus besloot deze keer aan mij voorbij te laten gaan. Caz had vrijwel geen keus. De jongens had echt iemand nodig,, en legde Caz zoongeveer op het te doen. Dus totaal overompeld zei Caz maar ja. Later vertelde ze me dat ze een beetje last had van podiumvrees. het spel was met 3 mensen die op het podium stonden en zoveel mogelijk moesten onthouden. De host ging met een microfoon de zaal door en vroeg 20 mensen 4 vragen. Naam, waarvandaan, turn on en dier. Na afloop moesten ze omstebeurt zoveel mogelijk opnoemen van de 20 personen. De andere 2 maakten er een zooitje van en Caz wist vrijwel alles te benoemen van al de personen! Ze won gewoon het spelletje met haar podiumvrees! en won hiermee een gratis surfles. Natuurlijk wel bij een andere maatschappij dan waar wij geboekt hadden.
zijn daarna naar onze kamer gegaan waar de rest van de groep overal alcohol vandaan toverden. Goon, een hele goedkope versie van wijn die hier in 4 liter verpakkingen verkocht wordt, bier, wodka... Nou stond ik er niet echt om te springen om alcohol te drinken na mijn nachtje in de bus. En nadat ik 1 slokje van de goon had geproeft was ik er zeker van dat ik dat niet wilde drinken. Uiteindelijk op aandringen van de jongens.. half glaasje leeggedronken. Ze zeggen dat goon erger is dan veel zwaardere alcohol,, het is zulke troep dat je na een 3 glazen al helemaal de weg kwijt kan zijn, zelfs de mensen die gewend zijn aan alcohol. Ik zou nooit zover kunnen komen, na half glaasje had ik bij elke slok kokhalsneigingen. dus dan maar alcoholvrij nachtje wat ik niet zown probleem vond eerlijk gezegt! De groep was zich echter helemaal klem aan het zuipen. Ash had ondertussen zijn zinnen op mij gezet,, helemaal bezopen probeerde hij de hele tijd van alles om maar in de buurt van mij te komen. Ik had er natuurlijk helemaal geen zin in en de rest van de groep vond het alleen maar zwaar hilarisch. ik was ondertussen zo moe dat ik zo in slaap kon vallen en vond dat het wel tijd werd om uit te gaan. de groep daarintegen wilde nog even blijven drinken in het tuintje.. caz die ook niet zoveel had gedronken vond het ook wel mooi geweest, en met een klein groepje zijn we naar de bar van het hostel gegaan waar ze die avond karaoke hadden. Ash, Caz, Dan en ik. Ash was met zijn zwaar bezope kop gefocust om een liedje te gaan zingen.. maar dan wel met mij. na 3 keer nee wilde hij het nog steeds niet snappen en begon hij zelfs aan mijn arm te trekken, me aan me schouders mee te sleuren. Het moment dat ik boos werd. "Blijf van me af! " Caz had ondertussen ook wel door dat Ash wel ver over mijn grens ging en kreeg Ash op de een of andere manier zover om me los te laten en een nummer uit te gaan zoeken om te gaan zingen. Toen hij eindelijk aan de beurt was hoorde ik hem op het podium mijn naam zeggen. Tijd om te gaan hadden Caz, Dan en ik besloten.. We zijn halverwege het liedje maar weer terug naar de hostelkamer gegaan om de rest te zoeken. Deze zaten nog altijd op dezelfde plek en wilden nog steeds niet uitgaan. wij zijn er nog even bij gaan zitten in de hoop snel te vertrekken toen na een half uurtje Ash weer terug was en natuurlijk gezellig naast me kwam zitten. Caz begon alweer keihard te lachen.. Zwaar verontwaardigt begon hij tegen mij: "Waar waren jullie nou? " na een kort gesprek, herrinnerde ik hem aan zijn gratis drankje dat hij had gekregen voor het karaoke zingen en ging hij terug naar de bar om die op te eisen. Caz en ik waren het wachten ondertussen ook geheel zat en zijn dus zelf maar naar de chicky monkeys gegaan. een soort bar/discotheek verderop in het stadje. Hier verbaaste ik me over de sletterige outfits en manier van dansen van de mensen hier. Maar wij waren daar om lol te hebben, dus zijn met ze 2en maar lekker gaan dansen en lol hebben. Na een half uurtje vonden we de rest van de groep die ondertussen ook bij de bar was gearriveerd. Blonde Dan, Dan, Laura en Jerry waren naar de bar gekomen. Ash was ondertussen in zijn bed in slaap gevallen dus daar hoefde ik me geen zorgen meer over te maken. Hebben uurtje met de hele groep gedanst maar kwamen er al snel achter dat eigenlijk de hele groep veel te bezopen was om echt lol mee te hebben. dus Caz en ik zijn niet al te laat op huis aan gegaan. Buiten nog even de groep besproken en Caz zag er de humor wel van in dat ik deze avond schijnbaar een magneet voor bezopen jongens was. De andere jongens van de groep hadden ook allemaal hun poging gewaagt maar waren snel afgedruppeld.. buiten kwamen we echter alweer een of andere gek tegen. Een jongen die tegen ons begon te praten. hij leek helemaal van de wereld. Nou vond ik dat opzich niet zo'n probleem, gewoon doorlopen en negeren werkt over het algemeen best goed. Tot hij mij bij mijn arm greep. Ik werd me toch agressief... (For gods sake DONT TOUCH ME!!) rukte mijn arm los en liep door.. toen greep hij Caz,, die maakte hem duidelijk dat ie los moest laten en rukte haar arm los. Hij heeft ons nog 2 blokken gevolgt. Toen we terug waren bij het hostel toch wel heel erg opgelucht en zijn snel ons bed in gekropen. Genoeg griezels voor vannacht!

vandaag was het tijd voor onze eerste surfles. We wilden eerst nog even wat boodschappen doen. Nadat we ons hadden klaargemaakt, lekker ontbijtje hadden gegeten zijn we lekker het dorpje in gegaan. hebben bij de grote supermarkt even wat boodschappen ingeslagen en daarna teruggelopen naar het hostel. Daar hebben we ons klaargemaakt voor onze eerste surfles. Ik moest eerst checken of ik wel in staat was te surfen met mijn knieen, maar kreeg de boodschap dat als ik de instructies goed op zou volgen er geen probleem zou zijn. Dus met volle moed stapten we in het busje. Wetsuits aan, board onder onze arm en het strand op. Kregen eerst een half uur theorie op het land, daarna 15 minuten praktijk op ons zelfgetekende surfboard in het zand. en daarna was het tijd om het water in te gaan. we moesten met ze allen een rij vormen in het water en dan zouden zij, 2 instructeurs ons in het water op de golf duwen. Verdomt zwaar om met zown surfboard het water in te lopen en dan ook nog te blijven staan zonder je board te verliezen. De toeschouwers op de kant die komen kijken hoe wij op onze eerste les constand onderuit gaan waren ook niet echt bevordelijk. En een groot deel van de groep snapte het idee van het water niet helemaal. we moesten een lijn in het water vormen. Maar de groep bleef allemaal in het ondiepe water hangen. en dat is vermoeiend want je bent daar zo vatbaar voor de golven. Dus werden constand onderuit geslagen. Maar dan was je aan de beurt. en als je geluk had kwam je bij de mannelijke instructeur die je op een goede golf duwde. dan hoefde je alleen maar op te staan! makkelijker gezegt dan gedaan natuurlijk.... Het meisje duwde ons constand in verkeerde golven waaar je bijvoorbaat niks mee kon en je weer achter in de rij kon aansluiten. de eerste 2 golven begon ik met mijn verkeerde voet naar voren te stappen. Geen mogelijkheid om te staan dus. De derde poging ging eigenlijk wel heel erg goed. Stond op het board... alleen degene naast mij ook en die kwam op mij af. We sprongen allebij van het board af. alleen ik weet niet wat er gebeurde.. waarschijnlijk konden mijn enkels de klap van het ondiepe water niet aan. ik was niet berekend op het feit dat het water ondieper was dan ik dacht. lag in het water met een stekende pijn in me linkervoet en mijn rechterscheen. zat me af te vragen hoe ik in godsnaam het water uit ging komen. Mijn linkervoet half meeslepend.. Mijn board onder mijn arm door de golven het water uit gestrompeld. daar me neer laten vallen en even me ogen dichtgedaan om de wereld op te laten houden met draaien. fotografe van de les zag mij op de kant zitten en vroeg of ik oke was. ik aangegeven dat ik me voet had bezeerd maar niet wist wat er was gebeurd. ze vroeg of ik verder het strand op kon lopen. Natuurlijk.. dus ik stond op en strompelde verder het strand op. Tot het punt dat de hele wereld zwart begon te worden en ik maar besloot dat dat ver genoeg moest zijn. Neergeploft en even op mijn rug gelegen. De vrouw had ondertussen water voor mij gehaald en vroeg hoe het ging. Ik gaf aan dat het wel goed ging en dat ze wel verder kon gaan met foto´s maken van de groep. Caz had ik met handgebaren duidelijk gemaakt dat ik oke was en dat ze gewoon van haar les moest genieten. Daar heb ik me 15 minuten op zitten vreten over het feit dat ik me les aan het verspillen was. Na 15 minuten kon ik mijn voet redelijk normaal draaien. Er onstond een blauw paarse plek en me voet begon aan de zijkant btje op te zwellen, maar de pijn was redelijk weg. wat is het gezegde.. als je van een paard valt moet je er gelijk weer op klimmen. noujah dat is iig wat ik dacht. Hup weer surfen! Dus met mijn board weer het water in... Ik heb nog 3 pogingen gedaan.. Maar kon op het eind mijn tenen niet meer op de juiste manier buigen en de angst om van het board af te springen als ik stond was te groot om echt te willen staan. Heb het uiteindelijk toch op moeten geven. Gelukkig was de les ook echt bijna afgelopen. Toen moesten we natuurlijk nog met onze boards terug naar de auto lopen. Een laatste martelgang voor me voet, maar allemaal onderdeel van de surfles. Terug bij de surfschool had de fotografe ijs voor mijn voet gehaald en werd ik op een bank geinstalleerd met mijn voet omhoog en het ijs erop. `het valt echt wel mee hoor!` probeerde ik nog. Na tien minuten was ik het wel zat. Mijn voet voelde echt niet zo erg en koelen was toch al te laat. Caz kreeg de instructies mee mij in het hostel weer met me voet omhoog neer te zetten en gewapend met een gigantische zak ijs en een theedoek verlieten we uiteindelijk de surfschool. Onderweg naar het hostel nog even een broodje bij de subway gehaald,, want zown surfles maakt je hongerig. Bij het hostel het ijs in de koeling gelegt en in het tuintje maar even rustig bij gaan komen.
( natuurlijk waren we het ijs uiteindelijk weer vergeten.. en een dag later vroegen we ons af hoe het kwam dat de koelcel toch zo nat was op de grond... ;) haha hele koelcel was zeiknat van onze vergeten zak ijs! hebben het toen maar weggegooit)
Besloten om even Caz haar andere surfles te gaan regelen, kijken of het nog beschikbaar was voor de volgende dag. dus op naar de receptie van het hostel. Dus we lopen de kamer uit en bevinden ons 5 minuten later in de keuken en vragen ons af wat we nou ook alweer gingen doen. OMG ik heb iemand gevonden die gewoon net zo chaotisch is als dat ik ben! dat wordt wat! uiteindelijk bij de receptie kregen we te horen dat we zelf moesten bellen. Kregen voicemail met de boodschap dat ze helemaal volgeboekt zaten voor het weekennd. Wij zouden maandagmorgen vertrekken met de bus. Dus de surfles ging niet lukken...
Na een douche, warme maaltijd, film in de keuken van het hostel, zijn we vroeg naar bed gegaan.

de volgende morgen zijn we naar de artfactory gelopen. dit is een hostel dat is ingesteld op kunst. Het heeft een bioscoop, restaurant, danslessen van alles. Moesten natuurlijk even kijken hoe het was. Het was duurder om er te verblijven dus dat was de reden dat wij voor ons hostel hadden gekozen en niet de artfactory. Toen we daar waren vonden we het eigenlijk een beetje tegenvallen, de verhalen erover waren groter dan het uiteindelijk beeld dat we kregen toen we er waren. Kregen gelukkig wel een shutle terug naar de stad aangeboden. Dus dat is weer minder ver lopen. Die middag wilden wij graag een wandeling doen naar de vuurtoren. Ik zat echter met mijn dikke voet die niet echt lekker aanvoelde als ik probeerde te lopen in slippers of schoenen. Maar hadden alleen vandaag nog om deze wandeling te doen. Dus uiteindelijk maar op mijn blote voeten begonnen aan onze wandeling richting de vuurtoren. De wandeling zelf was niet heel bijzonder. Enige wat ons opviel is dat we niet meer zo onder de indruk waren van de walvissen die langs de kust zwommen, en de dolfijnen die we in de verte zagen. Went toch sneller dan verwacht! De wandeling was de heuvel op en na ruim een uur waren we eindelijk boven! moe maar voldaan hebben we daar welgeteld 2 minuten kunnen rondkijken voor we onze weg terug naar het hostel moesten beginnen. Nou had ik het wel gehad met het lopen en besloot dat met alle autos die aan de andere kant van de heuvel stonden, er vast wel een lift te regelen moest zijn. Lopend ben ik de auto's in gaan turen op zoek naar een auto die niet vol was. Al gauw had ik een auto gespot met alleen de bestuurder erin. Na even zwaaien, stopte de auto en vroeg de man achter het stuur of we bedoelden dat we en lift wilden hebben het dorp in. De man kwam vanuit brisbane en was hier voor een fiestafestival. Salsa, tzuk,, dat soort dansen. Hij wilde alleen voor hij vertrok nog even de vuurtoren zien. Hij heeft ons netjes voor ons hostel afgezet waar wij nu mooi op tijd waren voor het eten. Toen we onze kamer inkwamen, liepen we midden in een verkleedpartijtje. OWJA halloweenparty vanavond! Nou had ik eigenlijk niet zown zin om me te verkleden en moesten Caz en ik de volgende ochtend vroeg de bus weer hebben. Dus Caz en ik hadden eigenlijk al soorte van besloten niet uit te gaan die avond. Maar het leukste gedeelte konden wij natuurlijk wel gewoon meemaken. Terwijl Caz een douche nam heb ik me heerlijk creatief beziggehouden met de outfits van de andere uit onze kamer. vooral Ash zijn outfit was nogal wat werk. Maar mocht zijn gezicht helemaal ondersminken.. tja.. weet waar je om vraagt. Mijn eigen meesterwerkje vond ik! hij zag er goed uit,, maar met heel veel smink op,, ik moest er niet aan denken! ik ben toen na Caz nog even snel gaan douchen waarna we ons naar de bar begaven voor ons eten. Na het eten had ik met het thuisfront afgesproken op het internet. Dus zat met Jasper te skypen, toen caz schijnbaar had besloten om toch wel uit te gaan. Zaten daarvoor al wel te twijfelen want het is toch halloween. Maar tot nu toe was het steeds toch niet.. of iig niet verkleed. Dus Caz ging als een bloederige dokter. Ze had haar eigen werkkleding. (ze is een dierenarts) en haar stetoscoop bij zich.. hmm noujah dan ben ik wel heks ofzo. Niet zown zin er veel werk van te maken. had bezem van Laura geleend en spinnetjes op mijn gezicht getekent hoppa klaar! uiteindelijk de bezem vergeten toen we uitgingen dus was eigenlijk gewoon mezelf met spinnen op me gezicht! verder hadden we jerry die als arabier verkleed was,, maar wij tot jezus benoemd hadden.. laura gewikkeld in spinnenwebben, ash als dodebutcher.. Dan als de hulk ofzoiets, caz als bloeddokter, iers meisje als bloedzuster wel grappig om te zien allemaal! Wederom een alcoholvrije avond voor Caz en mij. En zijn dan ook niet al te laat weer terug naar het hostel gegaan om te gaan slapen.

De volgende ochtend vertrokken we naar Brisbane!

  • 22 November 2010 - 11:51

    Annemieke:

    Leuk om te lezen hes! Klinkt alsof je het erg naar je zin hebt! Mooi! Geniet ervan!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hester

Actief sinds 17 Aug. 2010
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 25259

Voorgaande reizen:

08 Januari 2013 - 07 Februari 2013

India

13 September 2010 - 14 December 2010

Backpacken met Activity International

Landen bezocht: