Sydney stad - Reisverslag uit Sydney, Australië van Hester langlere - WaarBenJij.nu Sydney stad - Reisverslag uit Sydney, Australië van Hester langlere - WaarBenJij.nu

Sydney stad

Door: hesterlanglere

Blijf op de hoogte en volg Hester

19 November 2010 | Australië, Sydney

Sydney - stad


Nou is 1 dag niet echt ruim genomen om een stad als Sydney te bekijken.. Zelfs niet als je een gids hebt als Greg,, maar met volle moed zijn we maar gewoon gaan lopen. Allereerst door de hoofdstraat richting het opera house en de harbour bridge. Na ruim een uur lopen door de stad. Alle verhalen van greg aangehoord te hebben over alles waar we voorbij kwamen. Een bezoekje aan 1 van de metrostations onder een groot kruispunt in de stad. veel te veel opties over wat we konden zien en doen die dag, kwamen we aan bij de haven. Met de toeristen, aberiginal muziek, de geur van de zee en de zon die net wat doorgekomen was het even zo'n echt vakantiegevoel momentje. Eerste moment weet je niet waar je moet kijken. Voor ons lag de harbour bridge. Aan de overkant het opera house. Ik maar gewoon Greg gevolgt die zijn weg maakte tussen de mensenmassa door richting het opera house. Na een kwartiertje plofte we op een bankje voor het operahouse in het zonnetje neer. Hier hebben we een half uurtje gezeten. Ik heerlijk genietend van het uitzicht op de harbour bridge en nog veel leuker de toeristen die allemaal hetzelfde kiekje probeerden te maken van zichzelf en de harbour bridge. Toppunt was een koppel met een redelijk forse vrouw die uitgebreid stond te poseren voor een foto en haar man die zo ongeveer op de grond ging liggen om de foto te maken.. als een echte topfotograaf en topmodel.. alleen zagen zij er verder bij lange na niet zo uit! ik had daar wel hele middag op het bankje kunnen zitten toeristen kijken! Maar na een half uurtje had Greg zijn bril weer in elkaar geflanst. (die was kapot gegaan de dag daarvoor en zijn glas bleef maar uit zijn bril vallen. ) Greg gaf mij de keuze bondi beach of coogeebeach.. oftewel groot en toeristisch of iets kleiner en minder toeristisch.. Keuze had ik al snel gemaakt. het kleine strand. Volgende keuze was.. met de bus of met de bus en metro. 2e optie was sneller. Nou vond ik het idee van metro en bus eigenlijk wel gewoon leuk voor de afwisseling. dus op naar de metro. Natuurlijk reed de metro tot 2 keer toe voor onze neus weg. dus uiteindelijk waren we alleen maar langer onderweg. In de metro voelde ik me als een klein meisje dat voor het eerst in de metro komt. Hebben daar hele toffe banken. De rugleuning kan je gewoon naar de andere kant klappen. Zo kan je van een 2zits een 4zits maken en andersom. Best handig bedacht!
Bij het strand aangekomen ben ik eerst even mijn geldzaken gaan regelen. Dus ik heb even snel naar huis gebeld en mijn geld van mijn spaar naar mijn betaalrekening laten zetten. Toen bedacht ik me ook dat ik niet op tijd terug zou zijn bij het hostel om daar te betalen aangezien het reisbureau daar al om 5 uur zou sluiten. Dus ook maar besloten om ali van het reisbureau te bellen met de vraag of ik het via de receptie kon regelen als ik gewoon contant zou betalen. "Geen probleem meid, wat ben ik blij dat je iig je geldzaken hebt kunnen regelen! " oprechte betrokkenheid! super lief! opgelucht opgehangen en verder met de tour.

hebben toen even een verse smoothie gehaald en zijn daarmee lekker naast het strand gaan zitten. Heerlijk zonnetje op ons bolletje, het zand tussen je tenen, geluid van de zee op de achtergrond. Na een half uurtje zijn we een korte wandeling gaan maken langs 1 van de andere huizen waar Greg heeft gewoont, hij wou dit graag nog even terug zien. Leuk om al zijn verhalen van het leven in Sydney te horen terwijl je zo de stad verkent. Gaat soort van leven op die manier! Daarna de bus teruggepakt naar ons hostel zodat ik mijn reiszaken even echt kon afhandelen. Eerst geld pinnen zodat ik mijn reis contant kon betalen bij de receptie. Je snapt het al. Mijn pinpas heeft een limiet! daar had ik niet aan gedacht... Dus kwam alsnog 300 dollar te kort. en ik moest het voor die avond geregeld hebben want zou die avond al de bus naar byron bay pakken. SHIT en nu?? Uiteindelijk heeft Greg mij aangeboden 300 dollar voor te schieten... Mijn redding voor die dag!
nadat ik mijn zaken geregeld had, zijn greg en ik ons klaar gaan maken voor ons avondeten. Zijn die avond naar een kleiner haventje in de stad gegaan. half uurtje lopen van ons hostel, maar erg leuke route door een park met allemaal fonteinen op leuke manieren uitgelicht. Greg wou mij 1 van de beste fish en chips uit sydney laten proeven. Haalden deze in een eettentje naast het water in de haven. Ik ben van mening dat de fish en chips niet heel bijzonder was, maar het geheel met het water, de stad, het hele uitzicht maakte het tot een geweldige maaltijd. Enkel gestoord door de meeuwen die ook graag een hapje willen stelen van alle toeristen die hier hun avondmaaltijd naar binnen zitten te werken. Nadat we ons eten op hadden zijn we heel even het winkelcentrum in gelopen naast de haven. Hier even rondgeneust en met een macflurrie in de hand kwamen we uurtje later weer naar buiten. Besloten nog even te gaan zitten ergens om het rustig op te kunnen eten. konden echter geen plekje vinden, zaten zoveel toeristen langs het water. Wij begonnen ons te verbazen over de drukte, het was per slot van rekening een maandagavond. Uiteindelijk hadden we geluk en zagen we mensen vertrekken en er was dus een bankje leeg. Snel lieten we ons op het bankje neerploffen. Nog voor ik goed en wel zat stond ik alweer recht overeind. Er kwam keiharde muziek uit de speakerpaal een meter achter ons. Daarna 2 harde knallen voor ons. Lichtflits.... VUURWERK! we waren met onze neus in de boter gevallen. Er was een vuurwerkshow! Dat verklaard de drukte. Hebben daar genoten van deze verrassende vuurwerkshow waarna we terug zijn gegaan naar het hostel. Hier heb ik even snel mijn spulletjes klaargemaakt voor de busreis die avond! Bepakt met mijn grote tas onder begeleiding van Greg naar de busstop gegaan en daar begon mijn echte trip door Australie!
12 uur in de bus van Sydney naar Byron bay.. Hoorde later dat ik in 1 dag tijd meer van Sydney heb gezien dan veel andere mensen in meerdere dagen,, toch handig iemand die de stad kent!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hester

Actief sinds 17 Aug. 2010
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 25255

Voorgaande reizen:

08 Januari 2013 - 07 Februari 2013

India

13 September 2010 - 14 December 2010

Backpacken met Activity International

Landen bezocht: