naar school in bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Hester langlere - WaarBenJij.nu naar school in bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Hester langlere - WaarBenJij.nu

naar school in bangkok

Blijf op de hoogte en volg Hester

03 Januari 2011 | Thailand, Bangkok

En dan van Cairns naar bangkok.. voor het eerst weer helemaal alleen en dit keer naar een land waar ik de taal totaal niet beheers. Ik had gelukkig een guesthouse gekregen van iemand wat geweldig goed was bevallen dus ik had maar besloten dat eerst te gaan zoeken en dan wel verder te zien. Ik stuitte op het vliegveld al op de taalbarriere. leg maar eens uit wat je wilt... uiteindelijk aan een balie mijn naam van et guesthouse en adres laten nzien en ze vertaalden het voor me naar het thais zodat ik dat aan een taxichauffeur kon laten zien. en daar ga je dan.. blind vertrouwen en met backpack de taxi in.. briefje laten zien en rijden. Natuurlijk had ik mijn research naar bangkok weer niet te uitgebreid gedaan en wist niet dat ik zown stuk moest rijden om in het centrum uit te komen. Maar de taxichauffeur scheen het wel te weten dus ach.. tis niet alsof ik wat anders kon dan afwachten. De chauffeur zette me af bij een plein van een afgezet park. ik had ondertussen al bedacht dat ik totaal niet snapte hoeveel me geld waard was en dat de rampverhalen over het afzetten van toeristen mij ook al had bereikt. maar om niet toe te geven dat ik was bezweken aan het angszaaien bij toeristen overhandigde ik em zonder na te denken maar mijn geld en zocht hij zelf maar even uit wat ie nodig had.. eerlijk gezegt kon het me (ondertussen al ver voorbij middernacht) weinig schelen.. ik heb 3 kwartier met backpack om gecirkeld om het park in het park, de straten ernaast ik snapte er niks van.. tot een jongen me staande hield en in gebrekkig engels vroeg waar ik naar zocht. Ik liet hem het briefje zien en hij gebaarde me te volgen.. Het guesthouse was ik al zeker 2 keer bijna voorbij gelopen het zat in het park over een bruggetje heen achteraan.. redelijk moeilijk te vinden als je niet weet waar te zoeken. de eigenaresse was er niet maar een vaste gast,, en engelsman wees me een kamer waar ik kon verblijven dan kon ik de volgende ochtend wel afhandelen met de eigenaresse hoe en wat.
de eigenaresse was super lief.. ik ontmoette de volgende ochtend ook een franse jongen die daar verbleef en kregen van de eigenaresse een route mee naar de markt waar ik met de fransman een hele middag heb rondgedwaald.. wat een chaos drukte heerlijk!
de fransman moest al snel door dus de volgende dag was ik weer alleen in bangkok... ik raakte aan de praat met motimo een japans meisje dat daar wel vaker kwam.. met haar ben ik een aantal dagen op stap geweest. ze liet me de kleine tempeltjes zien, khasan road en gingen samen ochtend yoga doen bij de wat po tempels. Ze vertelde me over de thaise massage cursus die ze daar had gevolgd en ik had al snel besloten dat ik deze ook wel wou doen.. de gedachte waarom niet! dus ik ben me in gaan schrijven en kon de volgende dag beginnen.

mijn eerste schooldag in bangkok. Sochtends vroeg op en dan met de boot naar school toe.. ik zat in een groep met 2 thaise meisjes, ik kreeg mijn engelse lesboek en zij deden het in het thais... 5 dagen lang de routine aanleren, leren waar de drukpunten zitten, hoeveel druk uit te oefenen, en zelf ook oefenpersoon zijn voor de anderen. Tussen de middag konden we op de school zelf lunchen maar al na die eerste pauze hadden mijn groepsgenootjes besloten dat dit niet was hoe eten hoorde te smaken en werd ik meegenomen naar een thais straattentje waar ik heerlijke soep voorgeschoteld kreeg. Ik had geen idee wat ik at.. zij bestelden ik vond het prima! mijn instelling was just go with it. De eerste dag had ik in mijn grote pauze al de wat po tempels opgezocht.. Heerlijk een uur zitten in een tempel met een thaise naast je die gebeden mompeld.. grote boedha voor je neus en ik werd er wel rustig van. helaas heb ik daar niet meer de tijd voor gekregen de daarop volgende dagen. zoals ik het me nu herrinner waren het gezellige dagen in die ruimte met kussens op de grond. ons groepje werd steeds hechter en ik heb school nog nooit als zo leuk ervaren, de spierpijn in me gehele lichaam deed daar niet eens vanaf. na 5 dagen hadden we ons diploma gehaald en moest ik op zoek naar een nieuw avontuur. Gelukkig had ik al wel een plan, ik was op de cursus een duits thaise jongen tegengekomen die me had uitgenodigd naar zijn moeders vakantiehuis 3 uur buiten bangkok.. even het echte thailand ervaren.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hester

Actief sinds 17 Aug. 2010
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 25209

Voorgaande reizen:

08 Januari 2013 - 07 Februari 2013

India

13 September 2010 - 14 December 2010

Backpacken met Activity International

Landen bezocht: