familie in auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Hester langlere - WaarBenJij.nu familie in auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Hester langlere - WaarBenJij.nu

familie in auckland

Door: hesterlanglere

Blijf op de hoogte en volg Hester

18 September 2010 | Nieuw Zeeland, Auckland

zooo ik moet even denken waar ik gebleven was. het is alweer 2 dagen terug dat ik voor het laatst heb geschreven!
Donderdag was mijn eerste dag in Auckland. Ik was woensdagavond om 11 uur gaan slapen en werd donderdag om 7 uur wakker.. zin in een nieuwe dag in auckland.. nou moet ik zeggen dat viel tegen! het weer is hier nogal onvoorspelbaar.. zoo bizar ik ben constand aan het wisselen tussen een sjaal met 2 vesten en een zonnebril. Voor ik mijn zonnebril uit het hoesje heb gehaald begint het opeens weer te regenen.. Nogal wisselvallig! En het is hier de natste winter in 100 jaar, en ik zit midden in de nasleep daarvan. Maar waar was ik? Owja in auckland.
donderdag morgen ben ik eerst op het internet gegaan zodat ik kon praten met het thuisfront, aangezien het bij jullie dan avond is. Daar had ik mensen van thuis op msn gesproken, met jasper op de webcam, allemaal leuk! toen ik daarna terug ging naar mijn kamer kwam ik een kamergenootje tegen. een meisje uit engeland dat hier verblijft voor lange tijd. Ik ben met haar de stad in gegaan, het was wel gezellig, even shoppen voor haar en zij liet mij de leuke straatjes zien, (die hier overigens niet zijn want auckland is opzichzelf een hele saaie stad!) Einde van de middag moest zij naar der werk toe en ik ben teruggegaan naar mijn kamer, helemaal kapot.. (misschien toch een btje een jetlag ;p) en toen barstte de bom. Ik miste iedereen van thuis zo erg, ik wou slapen, maar kon niet slapen want er is zoveel geluid in de stad. Na anderhalf uur zelfmedeleidend op mijn bed te hebben doorgebracht ben ik naar de gemeenschappelijke ruimte gegaan. (ja want ik weet zelfs op dat moment dat ik beter onder de mensen kan zijn als ik dat voel) maar voelde me alleen maar heel ongemakkelijk en misschien wel meer eenzaam dan daarvoor. Dus ben ik in de winkel troostvoer gaan halen ;P mijn plan voor de avond was op dat moment: ik en mijn m&m's op het bed, de foto boekjes en erg vroeg slapen.(ow mijn excuses trouwens voor mijn verschrikkelijke nederlands op het moment.. dat komt omdat ik constand engels praat. Nu begin ik half engels en half nederlands te denken dus mijn zinsbouw en woordkeuze wordt er niet beter op :P)
Maar op dat moment kwam er een nieuw meisje binnen op de kamer. En ze vroeg aan mij of het veilig was om savonds alleen de stad in te gaan. Dus ik zei ja,, maar ik wil ook wel meegaan. En zo het geschiedde! (pff ik wordt zelfs moe van mijn eigen schrijfwijze... sorry!)
heb die avond super leuke avond gehad met Jo , ze kwam uit Australie en bleef voor 1 nacht in de hostel. We zijn samen gaan eten, en daarna nog wat gaan drinken en toen toch ook nog maar gaan stappen, we waren om 3 uur terug bij de hostel en zijn uiteindeljk pas om 4 uur gaan slapen! Super gezellig! ow het uitgaansleven hier is trouwens niet echt denderend. Ze draaien alleen maar muziek van 3 jaar terug.. en de djs kunnen absoluut niet draaien. Maar dat kon bij ons de pret niet drukken! :P (zucht.. )
De volgende morgen was ik om 8 uur op. even gedouched en daarna heel even op internet, waarna Jo en ik de stad in zijn gegaan op zoek naar een lekker ontbijt.
Die ochtend had ik ook eindelijk contact met mijn familie die hier woont (de zus van mijn oma en haar dochter en man.) (we hebben voor die tijd constand langgs elkaar heen gebeld dus was heeeel blij dat het eindelijk was gelukt elkaar te spreken!) En Yvonne stelde voor dat ze me op zou komen halen daar en dat ik dan wel bij hun kon verblijven. Ze wonen ook in Auckland en daar ben ik dus nu. Ik ben hier gisteren aangekomen en mocht gelijk mee uit eten, de dochter van yvonne en John is gisteren 28 geworden dus dat gingen we vieren. Hele leuke avond erg gezellig!
ik heb een kamer hier beneden (de indeling van de huizen is hier andersom. dus woonkamer en keuken zitten boven..) en ze zijn echt super lief! ik ben gisteren gelijk meegeweest boodschappen doen en ze ging gelijk kaas voor me kopen (haha want ja.. nederlanders zijn kaaskoppen!) en daarna zijn we naar de zus van mijn oma gegaan, erg leuk!
Vandaag zijn we naar een Dutch festival geweest in de gardens of hamilton. Het was 1,5 uur rijden dus ik heb ook gelijk de omgeving gezien. Erg toevallig, ze gingen daar heen voor tante Jannie (zus van mijn oma) omdat die oorspronkelijk nederlandse is (ze woont al 50 jaar hier) maar ze wilden de tulpen zien. Leek mij wel leuk dus ik ben gezellig meegegaan. Er was een gedeelte in de tuinen daar waar ze Nederlandse tulpen hadden geplant en neergezet.. (ik snapte echt niet wat er zo leuk aan was... ) al de toeristen maar fotos maken en de enige foto die ik ervan wou maken was een foto van de toeristen die fotos maakten van de tulpen.. in mijn ogen nogal een belachelijk gezicht:P haha maar het was wel super leuk om te zien dat tante jannie helemaal opleefde! (ow overigens ik was weer heerlijk chaostisch en was heerlijk fotos aan het maken van toeristen tot ik tot de ontdekking kwam dat mijn camera bij elke foto de boodschap gaf: No memory card.. :P haha die had ik in mijn laptop zitten om deze andere fotos te laden (A)) dus sorry heb geen fotos! verder was er daar een marktje waar je kaas, hagelslag, poffertjes, haring noem het op .. het was er. En er was oud hollands dansen soort van, ik vond het wel grappig ik heb ze in nederland nog nooit zo zien dansen! noujah kortom leuke dag.. maar ik laat het maar even hierbij, ben te moe om nog goed te kunnen schrijven in Nederlands en erger me kapot aan mijn eigen verhaal! dus dit is het.. misschien wordt mijn volgende verhaal half in het engels als het zo doorgaat:P maarja als jullie maar snappen wat ik bedoel :P

liefs

  • 18 September 2010 - 06:27

    Hester Langlere:

    sorry mensen ben btje chaotisch! hoop dat jullie het een beetje kunnen volgen!

  • 18 September 2010 - 11:59

    Kimberley:

    Haha, het is goed te volgen hoor Hester! Je hebt een fijne schrijfstijl dus dat er soms een zin niet helemaal lekker loopt, valt niet eens op ;)

    Hopelijk ga je snel een beetje je draai vinden. (al die nieuwe indrukken is ook niet niets) Heb er alle vertrouwen in dat dat wel gaat lukken!

    Zal binnenkort een mail sturen van alle belevenissen hier.. kun je die M&M's fijn opeten voor de computer en ondertussen blij zijn dat je niet in het saaie Nederland bent!

    Meis, geniet en ik denk aan je!

    X Kimberley

  • 19 September 2010 - 10:03

    Annemieke:

    Hee meis!

    echt leuk om te lezen! En je schrijfstijl is juist leuk :). (lekker typisch hester!)

    ik hoop ook dat je snel je draai vindt. Maar dat komt vast goed! Klinkt heel gezellig bij je familie! Hoelang blijf je daar?

    Geniet ervan meis en zorg goed voor jezelf!
    Veel liefs!

    xxx

  • 19 September 2010 - 12:34

    Jan En Mieke Snoek:

    hoi hester, leuk om je verhalen te lezen. jij en marlot zijn nu wel over de hele wereld verspreid! geniet van alle indrukken.
    groet, jan en mieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hester

Actief sinds 17 Aug. 2010
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 25258

Voorgaande reizen:

08 Januari 2013 - 07 Februari 2013

India

13 September 2010 - 14 December 2010

Backpacken met Activity International

Landen bezocht: