overtocht naar Australie - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Hester langlere - WaarBenJij.nu overtocht naar Australie - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Hester langlere - WaarBenJij.nu

overtocht naar Australie

Door: hesterlanglere

Blijf op de hoogte en volg Hester

19 November 2010 | Nieuw Zeeland, Christchurch

jaja daar was ik weer.. dit keer met een lading aan verhalen.. voor de lezers met een korte spanningsboog (jaja ik hou rekening met iedereen) heb ik het opgedeeld in kleinere delen.. nou was ik als laatste gebleven in Queenstown.. vergat ik toch bijna Christchurcht!!!


Na Queenstown zag ik de rest van Nieuw Zeeland alleen maar als reizen naar Australie. Had natuurlijk gehoord van de aardbevingen in Christchurch en kregen de boodschap dat er niet veel te beleven was daar. (ik vond de aardbevingen eigenlijk wel iets om naar toe te leven.. is toch ook een ervaring.. !) Ik heb met de nederlandse meiden en Roman samen de bus gepakt richting Christchurch.

Hier aangekomen hebben we de eerste dag rustig aan de stad verkent. De nederlandse meiden gingen shoppen en waren we al snel kwijt. Terwijl Roman en ik terecht kwamen in het kunstdistrict van Christchurch. Nou was het al avond tegen de tijd dat we hier aankwamen dus alles was gesloten, maar hadden al wel besloten volgende dag maar even rustig alles beter te gaan verkennen daar. Ook hadden we besloten de volgende avond maar een film te zien in de bios. Gek maar de bios zag ik ondertussen als ultieme luxe en kon niet wachten om lekker in de grote zachte stoelen neer te ploffen en 2 uur lang hersenloos naar een gigantisch beeldscherm te kijken terwijl je helemaal opgaat in het verhaal en de harde muziek.

De volgende ochtend heb ik eerst met de andere Nederlandse meiden kleding naar huis gestuurd.. want winterkleding leek me een beetje overbodig in Australie. Nou moesten we voor de verzekering de waarde van het pakket invullen. ik ben zo slecht in het inschatten dus had 500 nz dollar ingevuld. Met in gedachten als ik dit alles in Nl opnieuw moet kopen is het wel zown bedrag wat ik kwijt ben. (hoorde later dat je invoerkosten moet betalen,, kost me nu 120 euro om het op te halen van het postkantoor... dat vertellen ze je er niet bij! duur kledingpakket!)
Na het posten van de kleding moesten karlijn en sanne zich haasten om de shuttle naar het vliegveld te halen en na een kort en snel afscheid (zwaaien,,;) ) was ik alleen over met Roman.

Roman en ik hadden een kamer in het penthouse van het hostel. Dit houdt in gewoon een dorm met 4 stapelbedden. Deze kamer deelden we met 1 ander meisje. Het luxe aan de penthouse was dat we onze eigen keuken, badkamer en huiskamer hadden. Met een tv.. een echte gewone werkende tv! Maar die ochtend toch besloten eerst de stad in te gaan. Dus Roman en ik hebben eerst onze weg terug gezocht naar de kunstgalerieen. Zwaar teleurstellend,, eigenlijk was er niet zoveel te zien. En de zon bleef uit die dag dus had het al snel behoorlijk koud zonder jas.. en in mijn korte broek. Hebben maar even een kop warme chocomel gedronken en zijn daarna teruggegaan naar het hostel.
Hier heb ik een heerlijke lange warme douche genomen tot ik weer lekker schoon en opgewarmt was. Daarna neergeploft op de bank, tv aan en heerlijk ontspannen. Ik kon me niet meer motiveren om overeind te komen, en roman vond het ook niet erg om weer even normaal tv te kijken. Heb daar familieguy, de simpsons en uiteindelijk een film gekeken. Halverwege kwam ook ons andere kamergenootje erbij zitten en zo hebben we een erg rustige middag gehad. Roman had eten gemaakt,, terwijl ik de film aan het kijken was. (hij kende de film al) dus een lekkere warme maaltijd erbij, heerlijke middag!

na het eten moesten wij ons gaan klaarmaken om naar de film te gaan. Hadden ondertussen besloten naar Animal Kingdom te gaan. een australische misdaadfilm. In de bios aangekomen was het super rustig! In eerste instantie hadden Roman en ik dehele bioscoopzaal voor onszelf. Trouwens kleine zalen daar! was ik wel teleurgesteld over. Dus wij hadden ons midden in de zaal ieder 2 stoelen innemend geinstalleerd. Later kwam er nog 1 vrouwtje bij en toen startte de film.

Toen we terug kwamen bij het hostel was ons kamergenootje tv aan het kijken en er startte net een horrorfilm, zo'n enge met klein meisje dat haar familie uit ging moorden. Voor mij tijd om lekker op de slaapkamer mijn kaarten en dingen te schrijven. en alvast mijn tas inpakken. Het gegil van de kamer ernaast, het kamergenootje dat af en toe de kamer in kwam lopen om heel even rustig adem te kunnen halen.. Wat was ik blij dat ik de film niet gezien had! We zijn alledrie lekker op tijd gaan slapen die avond. De volgende ochtend nog snel ontbeten en daarna de shutle naar het vliegveld!


Toen de shutle aankwam bij het vliegveld stapte ik uit en vervolgde mijn weg richting de incheckbalie. Hier leerde ik 2 jongens kennen die ook op de shutle zaten waar ik net vanaf kwam en die dezelfde vlucht hadden als ik. Met hun op het vliegveld de tijd gedood. Even kopje koffie gehaald, rondgestruind in de winkels. Tot het tijd was om naar de gate te gaan. 50 meter voor de gate zie ik ineens Sarah een vriendinnetje van Caz dat ik in NZ had leren kennen langs lopen. Heee!! zij minstends zo verbaast over het feit dat ze mij zag. Ze zat in de stoel achter mij in het vliegveld en moest ook naar wake-up het hostel in Sydney waar ik heen ging. Hoe groot is de wereld... loop je aan de andere kant van de wereld, ken je nog mensen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hester

Actief sinds 17 Aug. 2010
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 25252

Voorgaande reizen:

08 Januari 2013 - 07 Februari 2013

India

13 September 2010 - 14 December 2010

Backpacken met Activity International

Landen bezocht: