even wat anders... engelse taal?? - Reisverslag uit Sydney, Australië van Hester langlere - WaarBenJij.nu even wat anders... engelse taal?? - Reisverslag uit Sydney, Australië van Hester langlere - WaarBenJij.nu

even wat anders... engelse taal??

Door: hesterlanglere

Blijf op de hoogte en volg Hester

19 November 2010 | Australië, Sydney


Ik heb me tijdens het reizen grotendeels vd tijd moeten redden in het engels. Nou moet ik zeggen dat ik al snel in het engels ben gaan denken en dat er momenten zijn dat ik niet meer op het nederlandse woord kan komen.
Waar ik me meer over verbaaste is dat ik zelfs de beleeftheid van het engels over begin te nemen. Aan het begin heb ik me verbaast over het feit dat ze je hier overal love, dear, sweety of wat dan ook noemen. verontwaardigt dat ze dit dus ook zeggen als ze je op boze toon terechtwijzen.
Gewoonte, hoort bij de taal!
Nou betrapte ik me erop dat ik het zelf ook deed. Stap te ver!!

Natuurlijk kan ik jullie dan ook niet onthouden van de stribbelingen van mijn engels lessen.
Zo heb ik geleerd dat er een aantal dingen zijn die je niet kan zeggen in het engels:
Sanne en ik kwamen erachter dat de zinnen I am a quicky en I am easy nogal wat hoofden doen omdraaien...
Grootste taalblunder beging ik echter zelf. In Queenstown was ik met onze 2 kamergenoten een gesprek aan het voeren over "badgirls" Dat de meiden in Nederland echt niet zo "bad" zijn als weleens gezegt wordt. Wij zijn best wel braaf. Natuurlijk komt dan de wiet in NL ter sprake!
"Yeah sure, In the Netherlands we blow, but.... " verder kwam ik niet. Karlijn begon keihard te proesten van het lachen en de jongens keken me zwaar geamuseerd aan. Duurde even voordat ik doorhad wat ik eigenlijk had gezegt. Na dat karlijn, sanne en ik uitgelachen waren, heb ik de jongens maar even uitgelegt wat ik bedoelde.
Maar ik heb dit nog vaak aan moeten horen!

  • 19 November 2010 - 01:05

    Hester Langlere:

    sorry voor de lading informatie die ik nu in 1x op het internet gooi.. maar goed internet in australie is nogal moeilijk te vinden.. vrije tijd praktisch onmogelijk..

    de fotos horen niet bij dit verslag maar bij een verslag dat ik nog moet plaatsten.. ze zijn van fraser island, whitsundays en 1770.. maar dat komt nog wel.. jullie kunnen iig alvast zien wat en waar ik ben!!

    succes met alle leesstof!

  • 22 November 2010 - 11:52

    Annemieke:

    haha jij bent altijd zo goed met taal :D

  • 05 December 2010 - 20:44

    Danny:

    Haha, I am easy, I Blow, you sexy girl!! ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hester

Actief sinds 17 Aug. 2010
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 25259

Voorgaande reizen:

08 Januari 2013 - 07 Februari 2013

India

13 September 2010 - 14 December 2010

Backpacken met Activity International

Landen bezocht: