Icy Istanbul - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Hester langlere - WaarBenJij.nu Icy Istanbul - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Hester langlere - WaarBenJij.nu

Icy Istanbul

Door: Hester

Blijf op de hoogte en volg Hester

09 Januari 2013 | Turkije, Istanbul

Na een rampzalige vlucht, veel cirkelen met steigen en dalen en dus erg pijnlijke ploppende oren, landen we op Istanbul. Vanuit het vliegtuig zien we het grondpersoneel in dikke jassen en handschoenen, sneeuwballen gooien. Ongeduldig wachten we nog 20 minuten voor het vliegtuig eindelijk naar een slurf begeleid werd en wij uit konden stappen. Nadat wij onze bagage van de band hadden getrokken en deze bij een bagageopslag hadden afgegeven snel taxi naar het hotel. Onderweg herkende we Turkije totaal niet onder het pak sneeuw. Koud en moe snel geïnstalleerd op onze hotelkamer, even met camera gespeeld en daarna lekker slapen. De volgende morgen uitgeslapen en toen snel Istanbul in. Al snel besloten naar de grand bazaar te gAan. Daar aangekomen hadden we al binnen half uur door dat het zonder de andere toeristen niet hetzelfde was. Erg rustig en de wegen buiten waren erg glad, en wij liepen in onze zomerjasjes te kleumen. Duurde niet lang voor we besloten dat we meer wilden genieten van het warme Istanbul en dus op zoek naar een Hamam. Hier heerlijk genoten lekker opgewarmd en super fijne massage. Toen we naar buiten liepen voelden we ons al veel meer op ons plaats in Turkije. Maar kwamen er al snel achter dat dat van korte duur zou zijn, moesten heel snel eten en haasten naar het vliegveld.
Bij het vliegveld onze eerste test Als echte avonturiers. We moesten naar een andere hal dachtenwij, en die stond aan de andere kant van de weg. Natuurlijk niet logisch nadenken dat je bij elk vliegveld binnendoor kunt... Dus wij via de parkeergarage, glibberend over het dak door verlaten trappenhuizen om uiteindelijk op ons beginpunt uit te komen. Conclusie, geen doorgang door de parkeergarage. Toen we goed gingen kijken zagen we een brug van het ene nar het andere gebouw lopen,, owja je kunt altijd binnendoor op het vliegveld! Natuurlijk presteerde wij het om binnen heel leuk door die gang naar het andere gebouw te wandelen, domestic departure ... Blindelings pijlen volgen en niet opmerken als onze hal van het bord verdwijnt, hadden omhoog gemoeten niet naar de andere hal. Maar uiteindelijk na lang in de rij staan irritaties over voordringende mensen enhuilende kinderen toch onze bagage ingecheckt en op naar de gate, op naar het vliegtuig, op naar India!