Overwhelming India - Reisverslag uit New Delhi, India van Hester langlere - WaarBenJij.nu Overwhelming India - Reisverslag uit New Delhi, India van Hester langlere - WaarBenJij.nu

Overwhelming India

Door: Hester

Blijf op de hoogte en volg Hester

10 Januari 2013 | India, New Delhi

Gek hoe het enige wat we gepland hadden compleet verkeerd kon uitpakken. We kwamen om 5 uur snachts aan in Delhi. Dus hadden we slim Vantevoren een hotel geboekt niet te ver bij het vliegveld vandaan. Wij netjes een pre paid taxi genomen. Wij binnen betaald bij een balie en dan krijg je een bonnetje die je aan de taxi moet laten zien. Wij in een taxi gezet en het meest gammele busje begon te rijden. Wij keken elkaar al aan van o god daar gaan we dan. Al binnen 5 minuten hadden we door dat we niet de beste taxi hadden genomen. Het busje was al 2x afgeslagen en de chauffeur had weinig boodschap aan rode stoplichten, nou hebben alle auto's daar beetje last van hier, maar wij besloten dat als andere chauffeurs in de auto gingen kijken wat voor maniak daar achter het stuur zat, et wel heel erg was. Het duurde niet lang voor we bij de juiste wijk waren, maar op het adres stond geen blok aangegeven. Dus wist onze " driver" niet waar hij precies heen moest, dus hem maar het hotel Latem bellen, namen erg vaag op. Hij begon ons uit te leggen dathet slechte buurt was en hij daar ons liever niet daar achterliet, ondertussen was hij de wijk al uitgereden. Of hij ons niet beter naar toerist office kon brengen dan konden zij wel goed hotel regelen, of hij kon ons daar midden op kruispunt achterlaten. Wij natuurlijk geen zin in breng dan maar naar toerist office int centrum. Bij het kantoor werden we erg leuk geholpen door een jongen, kopje thee en natuurlijk werd er gebeld" for clean hotel because 2 girls" ondertussen besproken wat onze plannen waren, of eigenlijk dat we geen plannen hadden verder. Hij raadde ons aan volgende dag terug te komen om te kijken wat we konden doen. Onze driver was rustig blijven wachten bij een vuurtje buiten en sprong in de houding zodra wij naar buiten kwamen, hij kreeg adres van hotel en we hadden eindelijk slaapplaats voor 1e nacht. Om half 8 knipten we eindelijk het licht uit op onze verrassend veel te koude maar redelijk schone hotelkamer.

Om half 2 werden we wakker. Rustig hebben we ons warm aangekleed( was id stad maar 15 graden ) en kwamen beneden waar ons meteen ontbijt aangeboden werd. Heerlijk toast met boter! Daarna werd ons vervoer naar de stad aangeboden, wij wilden naar het stadscentrum dus kwam mooi uit. Aardige gids mee en in de auto onze ogen uitgekeken naar gekkenhuis in het verkeer en op straat. Gids legt uit dat sinds busincident bepaalde straten afgesloten zijn voor verkeer dus stad was nog drukker als normaal. Wij vroegen ons af of de gids mee ging de stad in, hij verklaarde dat ie eerst ging zorgen dat we een kaart vd stad hadden. Die kon je gratis krijgen. Voor we het wisten stonden we weer voor hetzelfde toerist office als de avond ervoor, waar we wederom hartelijk werden onthaalt. We werden in kantoor geplaatst kopje thee erbij, wij dachten ach als we nu toch hier zijn kunnen we ook wel gelijk kijken wat we willen. Na 3 uur onderhandelen hadden we de prijs 2/3 e naar beneden gekregen, toch twijfelde we nog, wilden eerst prijsvergelijken.. Hij deed moeilijk, bood betere deal, maar raadde aan gelijk te boeken vanwege volle treinen. Wij waren et zat hadden honger en gerustgesteld bij het idee dat alles geregeld zou zijn. Dus uiteindelijk schoorvoetend deal...
Terwijl hij de tickets en hotels ging regelen kregen wij een driver die ons een tour van de stad zou geven. Lala onze gids voor die avond. Hij nam ons mee langs een tempel en 2 markets, waar we allerlei souvenirs konden kopen. We hebben2 sjaals gekocht met het idee, als we die om ons hoofd doen vallen we minder op. Vooral Kim met der blonde haar. Daarna even via toerist office tickets ophalenen daarna dropte lala ons bij een restaurantje waar we goed konden eten. Uitgeput en amper wat van Delhi gezien. We waren het zat en wilden terug naar het hotel. Om half 9 zou het busje voor onze zojuist geboekte tour vertrekken, dus snel slapen!

• 29 Januari 2013 - 17:02

Dittie Langlere:

Hallo Hester hier is alles goed.Ik lees de reisverslagen dan weet ik wat je daar allemaal mee maakt veel liefs van opa en oma ook je vriendin